torsdag 29 november 2012

Äntligen har snön och ljuset kommit!!!

Åh! Vilket vackert landskap vi vaknade till här i Uttran imorse. Snön är äntligen här - som jag har längtat efter den och det ljus den medför.

Tilda och jag började bygga på säsongens första snökoja - så kul det är med snö.
Jag bara älskar dagar som denna.
































Jag tänker alltid på den fina bönen i min favorit barnbok Kajsa Kavat när jag/vi gör snöänglar:

Det går en ängel kring vårt hus
hon bär två förgyllda ljus
hon har en bok uti sin hand
nu somnar vi i Jesu namn. 

Idag träffade jag min fina vän Åsa för att äta lunch och en pratstund. Det är härligt att ha en så klok vän. Lycka till Åsa med alla nya uppgifter och äventyr!!!

En bra dag som denna lagade jag super god lax till middag. Ibland får även lilla jag till det i köket.




























Två timmar kvar till Revenge veckans bästa program. Tänker bjuda på nya glöggen som kom med mig hem idag...

Imorgon tar jag nya tag - hoppas de går vägen!!!
Nu tar jag mys med mina sötisar!!

Tjingeling!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Namn:
Email:
Blogg: