fredag 7 februari 2014

Fredag hela veckan och allt blir lek och sång???

Hej Hej!!!

Jag har ledig dag idag och hade stora härliga planer för den men så blev det inte när foten knasar sig.
Det är liksom lite fiffigt om man kan gå om man ska till stan och mysa.

Dagarna har bara runnit iväg och varken tiden eller lusten har funnits nu när foten inte vill vara med.
Så att bloggen har fått vila.

I onsdagskväll var det föreläsning om digitaliserade lärmiljöer.
Ganska bra men jag hade hört honom innan tillsammans med hans chef
om experimentella lärmiljöer och estetiska lärprocesser.
Tröttheten gjorde sig hörd för kollegan och jag började räkna hans smackljud samt att han valde ett och samma ord nästan hela tiden.
Fniss!!!


Idrottsföräldrar och dess beteenden har fascinerat mig länge.
Jag tror att många föräldrar behöver tänka över hur de agerar och reagerar vid barnens idrottande.
Först och främst så är det barnen som är aktiva i deras lag och de som utövar.
Jag hör så ofta föräldrar som säger att vi måste, vi spelade och de tacklingen gjorde si och så ont.
Inlevelse är ofrånkomligt men det är fortfarande barnet/utövaren som tränar och tävlar inte jag som mamma.

Ur Play har skapat en fantastisk serie om barn och idrott så nyttiga och tänkvärda att se.



Citat från programmet som fastnade hos mig av Klas Ingesson.

Aktiva barn i all sin rätt men att vänta efter träningar och matcher på att få åka hem är det absolut tristaste när man själv bara vill hem efter flera timmar i hallar.
Att tjata hjälper inte ens ibland... Bara att gilla läget ...Men ack så trist.... Med väntan...


Skit väder eller vår på G??? 
Kan inte vädret bestämma sig för Vinter eller Vår?
Jag kan gärna ha vinter liten stund till men slaskbrun vinter gillar jag inte alls.

 

Dags att göra något bra av min lediga dag...

Må så gott.

Kram Kram!!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Namn:
Email:
Blogg: