måndag 21 april 2014

Jag är ingen ängelförälder!!!

Hejsan!!!

Hejsan? säger man så nu för tiden?
Det gör man säkert inte så jag kanske inte ska säga så fler gånger.

Hur mår ni? Har ni hunnit ladda upp er nu under påsken?
Mina batterier känns ganska okej.

Hockey mot AIK på Ritorp för Flempan slutade i vinst för mitt favolag.
Härligt Flempan!!!
Egentligen hade jag tänkt att skriva av mig om mina tankar kring idrottsföräldrar.
Men jag orkar inte idag men en annan dag lär de komma alla mina tankar och funderingar
som håller på att koka över ibland. Därför bara en liten tanke kring osportsligt uppförande.

Osportligt beteende kan spelare och ledare få som straff under matcher men tydligen kan publiken
agera knäppare och dummare än dummast. I dessa tider talas det mycket om huliganism och värstingar på läktarna. Under denna helgen har jag stött på flera idrottsföräldrar både positiva och negativa som väckt massor av tankar i min skalle.

 Min fråga är hur och vilka är det som formar huliganerna?
Som man sår får man skörda sägs det ju...
FÖRÄLDRAR det är dags nu att tänka efter vad vi gör, vad vi säger och hur vi agerar som föräldrar
till idrottande barn och ungdomar.
Jag är ingen ängelförälder men jag försöker vara reko och tar åt mig och lär av andra positiva och goda föräldraförebilder.

GRRRR!!




Årets äggrullar tävling.
Grattis Tilda som tog hem segern för andra året i rad.
Jag kvaddade mitt ägg i första rullningen.
Galen tävling den här....


Sov Gott!!!

Puss Puss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Namn:
Email:
Blogg: