söndag 26 oktober 2014

Förvånad, överrumplad eller bara ordentligt överraskad.

Hej!

Då var det redan söndag igen. Vad snabbt helgerna går det spelar ingen roll om man har fullt upp eller en lugn helg så rusar tiden bara förbi.

Andades in hösten.
Snart är nog snön här, jag tycker det känns så ute i luften nu.
Egentligen så hade jag önskat att jag kunde gått ut i skogen idag tyvärr blev det inte så
Därför var det extra skönt att bara gå omkring ute i vår trädgård och andas in hösten.



Våra smultronplantor måste slagit alla rekord i år. De ha levererat bär i massor och även nu snart inne i november finns det bär på plantorna som ser fräscha ut.


Mitt älskade kaffe och jag.
Vi brukar träffas flera gånger om dagen ibland till och med några för många gånger.
Men vad gör väl det när du värmer både min kropp och själ.


Förvånad, överrumplad eller bara ordentligt överraskad.
Som ni säkert redan tagit del av har tiggare med små skyltar om trasiga och besvärliga hemförhållande dykt upp lite överallt i vår stadsbild. Så även hemma hos mig utanför min favoritbutik.
Igår som så många gånger förr satt hen där och bad om pengar och sa samma ramsa som hen alltid säger. När jag som jag brukar göra går förbi och in i butiken hör jag hen ropa efter mig och Tilda:
- Jälla idioot, skit på dig!
Gissa om jag ramlade baklänges eller blev ställd. Hmmm! Nu kommer hen aldrig mera få en 5 krona av mig kan jag lova.
Vet inte vad jag ska tycka och tänka kring dessa tiggerier mer än att jag även i fortsättningen kommer hjälpa behövande via hjälporganisationer.


Dags att plocka ihop oss och åka vidare för dagens hockeydos med Bjurling träningen för Marcel.
Ikväll blir det mys i soffan och Tv4´s nya serie om Maria Lang. Den verkar vara så bra hoppas nu att den är så bra som den framställs.

Kramis på er alla mina Fina!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Namn:
Email:
Blogg: