onsdag 15 oktober 2014

Lilla Höst kom naken.

Hej på er!

Det talas nästan jämt om att barnen i förskolan ska vara i görande.
Men hur får vi barnen i görande om vi inte har engagerande och närvarande pedagoger?
Och hur är man närvarande och hur mycket ska man, på vilket sätt, när och så vidare eller tusen natta frågor rör sig i skallen på mig. Hur mycket styr miljön vad, hur och på vilket sätt barnen och pedagogerna är i görande?

Förlåt mig alla ni som inte är i förskolan och skolans värld men detta är vad som snurrat i huvudet på mig de sista dagarna. Men nötter är väl till för att kläckas?

Lilla Höst kom naken och utan varken huvud, mage, armar eller ben till Ateljen idag.
Tur för alla nakna gamla hushållsrullar att barnen ville forma dem till sina egna Lilla Höst.



Doodles både hemma och på fritids.

Tilda och hennes kompisar satt och ritade doodles på fritids idag.
Hela eftermiddagen har hon ritat dem även när hon kom hem.
Ganska roliga faktiskt.



Ljus är något speciellt.

Att jag har en förkärlek till ljus vet ni säkert redan. Idag sa ett av mina barn att idag kändes det extra mysigt i ateljen. Hmm, det måste nog vara alla de levande ljusen som gav oss en harmoni.



Nu är det dags för att åka mot Visättra och första seriematchen för Flempan mot Nacka hemma.

Heja Heja!!!


Kramar till er Sötisar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Namn:
Email:
Blogg: