måndag 27 oktober 2014

Tänk om alla ...

Hej Hej!

Nu kommer inlägget som jag tänkte mig igår kväll men i några minuter stod världen stilla hemma hos mig.

 Medan barnen åt middag igår kväll gick jag runt och vattnade. När jag kom in på Tildas rum där Anaheim stod blev jag helt iskall inom mig. I buren låg Anaheim på ryggen runt sitt badkar alldeles orörlig.
Min tanke var Hjälp! Anaheim håller på att dö.
Efter några minuter av skräck vaknade Anaheim igen lika glad och busig som vanligt när han kommer upp i Tildas händer.
Så skönt det var att se honom busig igen.
Fy vad det var läskigt, men tydligen så är det något nytt han börjat med så som att sova bredvid
eller i badkaret.


Bjurling i Fontana.

Bjurling träningen igen denna gången i Tyresö. Jisses vad duktiga de är alla målisarna.
Marcel tycker att det är bara bäst att vara med i detta Exclusive gäng.
Gänget har verkligen kul tillsammans.





Lillasyster sysselsatte sig med att prata med kompisar och leka Lasse Maja´s detektivbyrå. 

Tokfia hade superkul fast hon inte hade någon kompis fysiskt i hallen.
Galet vad den moderna tekniken kan...




Från söndag till måndag igen...

Torgmöte på jobbet idag och jag måste säga att det är så givande att få lyssna, diskutera och försöka leda förskolan framåt med denna kloka lilla grupp. Tack alla ni! Ni ger mig sådan energi och en massa kloka tankar.

Jobbet idag.



Mammografi stod på min lista idag.

Ja jag vet att det är fantastiskt att vi kvinnor blir kallade och få göra allt detta grattis.
Men det är så obehagligt och känns nästan lite halväckligt.
Tänk om alla män blev kallade och fick slänga in sin snorre i en röntgenmaskin,
 skulle de göra det då?
Skulle inte tro det faktiskt.
Det borde kunna få till ett trevligare sätt, eller vad säger ni tjejer?


Lagade tumnageln.

En tur till Monika för att laga tumnageln stod näst på min lista idag.
Så nu är jag ingen trasdocka längre vilket känns bra.


Trasiga paket gillas inte.

Jag tyckte det lätt konstigt om paketen från stället där vi handlar till Anaheim ifrån.
Mycket riktigt...när vi öppnade paketen var all badsand uthälld i lådan. Sandburken hade spruckit så nu har jag dammsugit sand i alldeles för länge.
Grrr!!! Nu får de allt skicka en ny som är hel till Anaheim.



Nu är familjen samlad igen efter alla dagens upptåg.
Härligt och ikväll blir det Revenge igen.

Jippi!!!

Ha nu en toppen kväll alla Sötisar!!!

Kram på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Namn:
Email:
Blogg: