onsdag 7 januari 2015

Årets första....smakar och känns både gott och ont.

Hej!

Då var även jag igång igen...vilket känns så där måste jag medge.
Hur kände ni? Det sägs att flera drabbas av jobbångerst efter långa ledigheter.
Jag måste nog erkänna att jag nog fått en släng av den sjukan.
Men men det blir väl bättre och bättre.

Årets första.

Äntligen så fick jag årets första ljuvliga semla. Semlor är bara så himla gott - jag skulle utan vidare äta upp 3 stycken på raken. Men tro nu inte att så var fallet denna gången de delades med familjen.
Jag lovar att jag ska frossa i många fler under året.


Penicillin för Tilda.

Ända sedan Tilda var sjuk i december har hon haft en prick liten som ett nålsöga vid näsa.
Denna lilla prick har sedan jul blivit större och större dock ändå liten.
Så efter Göteborgsresan blev det ett besök till närakuten vilket resulterade i en eventuell svinkoppa men en bakteriellinfektion i pricksåret vid näsan sedan luciatiden.

Många piller blev det 9 st om dagen i 10 dagar. Redan idag är hon finare vid näsan.
Skönt... Hoppas nu bara att ingen blivit smittad men läkaren trodde inte det som det varit torra prickar.


Tokigaste snögubben.

En av dagens alla snöfigurer.


Provträning med Tilda.

Fy vad kallt det är i Eklidshallen fast jag både hade jacka och stövlar på frös jag som en galning.
Tilda provtränade idag i en ny grupp i gympan och var både glad och stolt när vi åkte hem.
Tråkigt nog så delas Ellen och Tilda på då Ellen gjort en raket utveckling förra terminen men men som Tilda säger så går de i samma klass och är alltid kompisar.


Dags att koka lite the och mysa till sig så man orkar morgondagen.

Kram på er alla mina Fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Namn:
Email:
Blogg: