torsdag 8 januari 2015

Dagens ord kan inte bli annat än FÖRUNDRAN

Hej Hej!

Dagens ord kan inte bli annat än FÖRUNDRAN. Ett ord som vi i förskolan ofta strävar efter men alldeles för många gånger glömmer bort. Idag innehöll min dag förundran på alla plan med fantastiska experiment med både lera och snö, vatten och is. Men så innehöll den även tokigheter tokigare än tokigast, pedagoger ska värna om barnen men jag tycker även att att vi alla borde värna om varandra istället för att klanka och trampa på varandra. Ibland skulle jag verkligen vilja fråga HUR TÄNKTE DU NU?

Underbara barn.... Underbara tankar....


Energikick...

Efter jobbet tog jag en lång skön promis för att rensa skallen. Så himla skönt och nyttigt för sockergrisen jag. Väl hemma igen hade jag en massa energi och fick massor gjort och framför allt blev jag så pigg. Nu är jag på G på riktigt - jag tänker verkligen LOVEBOMBA mig själv med både energi och allt den behöver.

Tänder ljus för alla som jag håller varmt i mitt hjärta och även för dem som behöver lite extra ljus i livet.


All kärlek till er alla Fina.

Puss och Kram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Namn:
Email:
Blogg: