onsdag 21 januari 2015

Den som aldrig vågar gå vilse hittar inte några nya vägar.

Hej alla Fina.

I min del av vårt vackra land har det kommit massor med snö idag.
Jag hoppas verkligen att den kommer att få ligga kvar denna gången.
Slasksnö tror jag inte det är så många som gillar.

Här går jag.
 
När yrseln inte gav med sig bestämde jag mig för att gå till vårdcentralen. Att lämna blod för sköldkörteltest stod på dagens To Do Lista. Men hjälp vad det snöade hela vägen, bitvis såg jag inte många meter framför mig. Trots snöfallet var det ganska mysigt att bara vandra runt.


Den som aldrig vågar gå vilse hittar inte några nya vägar.

Kunde inte låta bli att fota denna stig som såg lite drömsk ut mitt i allt snöfall.
Erkänner att jag inte vågade följa denna stigen men citatet är så sant. Vi behöver våga testa på nya tankar och vägar i våra liv för att få upptäcka och lära nya saker. Att gå vilse är ett sätt att lära sig hitta.


God fika för Lilla mig.

Efter dagens stick i armen med mina krypande kärl vandrade jag till centrum.
Tilda´s snöstövlar var för små imorse ena foten gick inte få i stövlarna vilket innebar
fixa nya.Helt galet - hur fort kan barns fötter växa??? De funkade ju i helgen.

Bjöd mig själv på kaffe och semla. Så himla skönt att bara sätta sig ner och andas i lugn och ro på Spaaks.



 Kramens Dag.

Har ni kramats extra mycket idag? Ännu finns det tid att kramas lite extra skönt tycker jag allt då jag har några kära kvar att krama på idag.

Så nu mina Fina - Till er alla från Lilla mig.







1 kommentar:

  1. Ja men så är det ju. Att gå vilse lär man sig massor av och man får se många nya fina (och kanske fula) saker som man aldrig skulle sett annars.
    Försöker läsa ikapp lite grann eftersom jag varit borta ett tag.
    Kram

    SvaraRadera

Namn:
Email:
Blogg: