lördag 10 januari 2015

Plötsligt blev allt mörkt....

Godmorgon!

 Plötsligt blev allt mörkt....precis som vi satt och fredagsmyste framför 4:ans nyårskarameller.
Strömavbrott med 22000 tusen hushåll inblandade hörde jag som en siffra.
Mysigt men attans vad mörkt det blev efter en stund såg jag några ljus i någon grannes fönster.
Tur för oss att vi i alla fall hade vin i glasen som värmde när vi egentligen längtade efter varmt gott kaffe. Barnen kurade ihop sig på Willes rum och hade det nog ganska bra tillsammans.
Jag hade nog precis somnat när jag vaknade av att alla lampor och apparater gick igång igen.


 
Slajmtajm med Regnbågarna.

Idag kokade jag och min fina kollega slajm till barnen med potatismjöl.
Vilka underbara skratt och uttryck vi fick ta del av under denna stund.


 Efter en stund började barnen leta efter Slajmmonsster som de sa att de kände i slajmet.
Det visade sig vara några klumpar som vi missat röra ut - tur var väl det för barnen hade super kul och lekte att de var monsterjägare. UNDERBARA BARN...



Har ni några planer för denna lördag?

Min dag blir en tur mot Visättra med Marcel sedan hoppas jag hinna med min promis och plocka bort julstjärnorna i fönstret som fick vara kvar lite extra länge.

Jag hoppas på en bra dag med en massa bra stunder.

Kram Kram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Namn:
Email:
Blogg: