lördag 24 januari 2015

Så från mig till er alla - En riktigt trevlig kväll.

Hej Hej Lördag.

Fy och usch vad jag sov dåligt i natt. Tilda ville absolut sova hos Robert och mig igår natt efter allt bus och mys vi hade igår kväll. Vet faktiskt inte hur många gånger jag vaknade av att Liten låg på eller sparkade på mig. Till slut la jag mig som Pippi Långstrump med fötterna på kudden eller åt fel håll så jag kunde sova en stund.Om Robert är borta funkar det då sover hon ju på hans sidan men i natt vet jag inte vad som hände...

Jag har alltid fascinerats av föräldrar som klarat av att sova med sina guldklimpar i samma säng
hela familjer. För det har vi eller jag aldrig fixat visst hamnade guldklimparna där ibland på natten när de var små och ammats. Men där stannade det...Jag är alldeles för känslig för både ljud och rörelse när jag ska sova. Smyger rådjuren runt husknuten så självklart hör jag varje steg de tar.


Efter några timmar i ishallen skulle Tilda bestämt träna sig innan morgondagens gympaträning.
Tråkigt för mig bara när ingen av mina  killar kunde tänka sig att jogga med. För det innebar att jag fick småspringa efter henne runt långa kvarteret....vem tycker egentligen om att springa?
Jag som som lovade mig själv att bli en småjoggare till våren får nog tyvärr inse att det är inget för mig.

Hur som helst bra jobbat Tilda!!!


Ljusen är tända och yrpannan jag fick mitt vin.

Skallen och yrseln som var så bra kom givetvis tillbaka när middagen skulle lagas.
Tur för mig att killarna kunde ta över så yrpannan kunde vila lite.



 Så från mig till er alla - En riktigt trevlig kväll.

Kram...


1 kommentar:

  1. Kommer ihåg hur det var att ha barnen i sängen ibland om nätterna. Men nu är det bara barnbarnen som tar plats ibland. Men då flyttar min lilla gubbe på sig och lägger sig i ett annat rum.
    Mamma C

    SvaraRadera

Namn:
Email:
Blogg: