torsdag 29 januari 2015

Två rekord på mindre än 20 minuter.

Hej.

Nyss hemkommen från en halvdag på Globen och Konståknings EM med Tilda.
Vi såg damernas kortprogram och  halva isdansens friåkningsprogram för klockan blev för mycket för Liten.

Två svenska rekord på mindre än 20 minuter.

Det är verkligen inte illa pinkat av våra 2 duktiga konståkningstjejer i landet.
Båda tjejerna var super duktiga och ligger 5:a och 6:a inför friåkningen på lördag.
Tyvärr så är hoppet upp till de 3 Ryska tjejerna i toppen alldeles för stort för att jag tror att
det ska kunna bli medalj till Sverige. Men vem vet mycket kan ju hända.


Efter damernas tävlande gick Tilda och jag och åt middag i Globen centrum. Säkert det enda centrumet i vårt land som inte har något ställe där man kan göra posttjänster. Tydligen så ligger centrumet i en konstig konflikt om vem som kan få ta hand om eller vill ta hand om de tjänsterna.
Helt galet tycker jag...centrum utan posttjänster.

Isdans stod näst på tur.

Jäklar vad duktiga de var. Innan dagens tävlingar har jag mest gillat damerna och paråkningen och faktiskt nästan ratat både herrarna och isdansen. Men nu är jag omvänd för jisses vad det var vackert och stämningsfullt. Flera lyft och piruetter de gjorde tillsammans var helt magiska.

Mysig kväll med fina Tilda.

Sov Gott Alla Fina.

Kramis!!!



2 kommentarer:

  1. Så du har en hockeykille och en konståknings tjej? Det är många timmar i ishallen det!
    Imorgon ska vi vara i ishallen (igen) slutspel i GP pucken :-)

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godkväll.

      Nej någon konståkningstjej har jag inte längre hon åkte bara 2 år .
      Dottern valde gympan istället. Men det blir väldigt många timmar i ishallar med vår hockeymålis i veckorna.

      Hoppas det kommer gå bra i slutspelet i helgen.

      Kram.

      Radera

Namn:
Email:
Blogg: