torsdag 15 januari 2015

Visste ni att det är Tulpanens dag i dag?

Hej Hej!

Visste ni att det är Tulpanens dag i dag?
Själv fick jag lära mig det av nyhetsmorgon i morse. Det är visserligen kul med alla dessa dagar men vem håller reda på dem än mindre var kan jag lära mig dem?

Jag tog med mig både vita och lila hem efter dagens läkarbesök som plåster på såren Godis.
 Mina favoriter är de vita inomhus, ute gillar jag mest lila så då fick det bli både vita och lila.
Längta efter våren blommor kallade jag både pärlhyacinter och tulpaner inomhus för när jag var liten.
Jag tycker fortfarande så att de är längta efter våren blommor....


Viktigaste och jobbigaste idag.

Jisses vad modig var idag som släpade mig iväg till vårdcentralen. Där jag fick möta någon sa sade precis det som jag redan visste men förnekat - stressreaktion med vila och återhämtning som medicin.
Hela cirkusens svar borde kännas skönt, ta hand om dig så jag mår bra - men känslan är dåligt samvete och svikare. Det är här konstigt och svårt när jag har så mycket jobb inom mig.
Nu tänker jag inte prata mera om detta trista för det är bajs....


 Liten har blivit stor.

Vår lilla flicka har blivit så stor att hon idag gick hem själv med kompisarna från skolan.
Redan igår gick hon med dem för jag fick minsann gå 100 meter bakom hem från skolan.
Sötnosarna som nyss slutade på förskolan.....


Gårdagens hockeymatch.

Matchen igår var nästan sömnpiller - jag vet att det var elakt sagt när mitt favolag var överlägsna från första till sista minut. När det blir så där fattas spänningen som gör hockey så kul.
Heja Heja Flempan!


Tänk om jag skulle vara duktig och hänga på sovklockan nu när ögonen börjar gå i kors...

Hur som helst jag säger Natti Natti.

Puss Puss!!!


1 kommentar:

  1. Tack snälla för din titt inne hos mig :)
    Nu ska jag kika vidare inne hos dig :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera

Namn:
Email:
Blogg: