lördag 21 februari 2015

Tänk om jag skulle stannat

Hej Hej.

Nu är det redan lördagskväll och mello har precis slutat. Jag tyckte att låtarna inte var de bästa ikväll.
Min favorit var Ellen men hon gick inte ens vidare till andra chansen. Tråkigt för jag gillade hennes låt. Idag har det varit en massa hockey. Igår hade jag en intensiv dag med flera spännande och givande möten. Bra dag men jag tvärslocknade redan vid 19:30 och sov till 8:30 - Gissa om jag var slutkörd eller inte?

Fredag.

Tidigt upp för att åka pendeln in till stan där jag var på ett mycket givande och intressant möte. Härligt när mina tankar kanske ger mig något bra i förlängningen. Idag blev det många härliga promenader i min älskade stad - Stockholm.

Frukost på Under Kastanjen.

Morgonen började så tidigt så frukost hans inte med hemma. Därför var det så extra mys att sätta sig på Under Kastanjen i Gamla Stan. Både min smörgås och bulle var mycket goda. Jag tror minsann att jag tänker komma tillbaka snart igen.



Dagens vill ha.

Jag är riktigt sugen på en ny väska som är vårlik. Drömde mig bort på NK bland en massa fina.
Favoriten kom från Guess och är olik alla andra väskor. Jag tycker det är lite trist när flera märken påminner så mycket om varandra. Lite udda väskor och plagg faller ofta mig i smaken.


Många steg.

Många steg blev det idag när jag bestämde mig för att bara gå. Från Stockholm Södra via Zinken, Gamla Stan till Fridhemsplan var en skaplig promis för en liten jag.

Tänk om jag skulle stannat här.....och pratat lite om alla galenskaper som händer och sker bland oss vanliga människor... För mig är sanningen och rättvisan viktigt och har alltid varit. När någon i min omvärld eller närhet råkar ut för orättvisa och oärlighet åker mina röda horn ut. Jag kanske borde blivit åklagare eller jurist istället?




Stressmottagningen igen.

Som tur var kände jag mig inte så yr och vimsig idag när jag var på kliniken.
Skönt för idag orkade jag ta in och till mig vad vad vi pratade om. Framför allt så är de så trevliga vilket jag tycker känns så välkomnande.


Lördag och Hockey.

Självklart var det hockey som det nästan alltid är på lördagar. Först ut var sista seriematchen för Flempan i division 1 mot SSK i Telgerinken. Flempan vann matchen och Mackan i mål var grym idag. Trots vinsten idag vann Värmdö serien på samma poäng men med 4 fler gjorda mål.



Match nummer 2.

Hemma i Visättra och match mot Värmdö i division 2. En jämn och spännande match som Flempan vann till slut med 5 - 3. Grattis Flempan!!!


Hockeybus mellan Lillprins och Liten.

Av de skratt de skrattade uppe på Marcel´s rum förstod jag att något var i görningen. Mycket riktigt kom en liten hockeytjej ner i Rangers kläder och snackade hockeycoolt som hon själv sa.
Gullungar vad jag tycker om er.....


Dags för mig att krama mina kuddar.

Sov Gott.. Natti Natti.

Kramis!!!

1 kommentar:

  1. Stressmottagningen? Oj har du problem med stress? Det har jag inte förstått. Funkar det bra att gå där? Nyfiken som bara den eftersom jag själv har stora problem med stress.
    Kram Carola

    SvaraRadera

Namn:
Email:
Blogg: