lördag 7 februari 2015

Tjejigt eller?

Hej Hej.

Har ni börjat ladda inför Melodifestivalens första deltävling i kväll ännu?
Vi eller Tilda och jag har bara skrivit shoppinglistan med en massa godsaker vi ska införskaffa tills det börjar. Tjuvlyssnade i morse på kvällens bidrag - jag hejade då på Saade och Jessica medan Tilda hejade på 3 docklika tjejer istället för Jessica. Men vi får väl se om vi hejar på samma efter kvällens framträdande.

Dagens hockeydos.

Hockeydosen idag fick vi i Björkängshallen. Flempan spelade match mot Huddinge och vann överlägset med 10 -2. Favolaget spelade riktigt bra och underhållande hockey och det gillar jag.
Tack för underhållningen killar!


Tjejigt eller?

Egentligen tror jag inte på varken killigt eller tjejigt men ibland börjar jag undra. Om mina killar skulle baka eller laga mat vilket händer väldigt ofta så ser köket ofta halvstökigt ut efter.
Men om Tilda med eller utan kompisar fixar eller bakar så plockar de alltid i ordning snyggt efteråt.
Nu säger jag absolut inte att köket är super stökigt efter killarna varje gång men det händer och skillnaden mellan när Tilda är där är så markant.... Så ibland undrar jag om att ordning ställa efter sig inte ligger lite åt det kvinnliga hållet...Vilken genus diskussion det blev...Livsfarligt jag vet, och hon som är förskollärare och allt...

Tilda och hennes kompis bakade chokladbollar till de skulle se Violetta på tv igår och köket var återigen skinande rent innan de satte sig och myste. Härligt Tilda och E.


Ha det gott!!!

Kramis!!!

1 kommentar:

  1. Jag tror då att det är skillnad att plocka undan, min äldsta har en tendens att tycka han är färdig
    Och det ser ut som ett bombnedslag haha

    Jag är inte så överförtjust i melodifestivalen

    Kram
    Och trevlig kväll
    Sandra

    SvaraRadera

Namn:
Email:
Blogg: