lördag 28 februari 2015

Välkommen min Lördag.

Godmorgon.

Igår hade jag en ur mysig  kväll med Stor och Liten. Mellan skulle på Bjurling häng med alla de andra målisarna i hans Bjurling Exclusive Stars gäng. Middag på Oleary´s, snack och hockeymatch stod på deras schema.

Då passade jag på att mysa lite extra med Stor och Liten på Söder. En skulle köpa nya gympa skor men det blev kängor istället. Vi hann med massor både prat, promis, fika, middag och bio innan det var dags att åka mot Globen och hämta vår målis.

Gunnarsons konditori.

Fika på Gunnarssons konditori är nästan ett måste när man hänger i krokarna kring Skanstull så visst blev det bullfika för oss. Jag har sedan många år tillbaka kardemummabullen som favorit. Kan lova att den var lika god igår som den alltid varit.


TacoBar.

Det är nästan lite otroligt att vi kunde enas och det på första alternativet om vad vi skulle äta middag.
I min familj finns det oftast 5 olika viljor och ibland blir det en riktig cirkus innan vi är på plats med några nöjda och minst ett surtroll. Men igår var vi helt eniga om TacoBar.

Jisses vad gott det var. Vi mumsade som små grisar. Så himla gott.



Bio Tajm.

Till sist blev det bio på Filmstaden Söder. Alltid lika kul att gå på bio i stan, för nu för tiden blir det mest på Heron City jag hamnar när det vankas film. Vi tittade på Trevligt Folk om det Somaliska Bandy Landslaget i Borlänge. Vilken underbar film. Jag och Wille både skrattade och små log hela tiden. Filmen är verkligen en tankeställare och ett gladpiller. Så om ni inte redan sett den - gå och se den. Av mig får den självklart 5 Kamillor av 5 möjliga.



Dagens AJ.

Dagens aj måste bli Marcel´s fotknölar som har fått trycksår efter skridskorna efter veckans hockeycamp. Ena foten är dock bara knallröd och irriterad medan den andra ser hemsk ut.
Så idag blev det ingen träning utan att försöka få tag på något skydd som kan avlasta i skorna.
Nästan vecka blir det besök hos Hockeyverkstaden för att se om skridskorna kan lästas ut på något sätt. Har någon något bra tips så tar vi mer än gärna emot dem.


Nu önskar jag alla fina en underbar lördag.

Puss och Kram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Namn:
Email:
Blogg: