måndag 2 mars 2015

Pyssel och Godast.

Hej.

Då började min nya vecka med rivstart lite som nu ska ni få se på grejer.
Vilket är både super kul men samtidigt lite uttröttande min lilla skalle.

Pärlkorgar.

Igår kväll såg jag ett kul pärltips på en av mina tipsställen vilket Tilda och jag självklart testade.


Du behöver:

Nabbipärlor
Ungssäkerform/gryta
Ugn
Matolja

Sätt ugnen på 200 grader

1. Smörj formens insida med matolja
2. Häll i pärlor och tryck upp dem från botten och upp på sidorna tills du får den höjd du är ute efter.
3. Tryck försiktigt ner pärlorna i överkanten så du får ett tätt skikt med pärlor och jämn kant.
4. Sätt den i nedre delen av ugnen och låt den stå ca. 10min
5. Ta ut formen och låt den svalna (kan kyla med vatten) Innan du lossar den från kanten. Ibland   släpper den av sig själv annars kan du använda en matkniv och lossa med i kanterna runt om.
6. Klar!!!

Godast.

Ibland behöver vi alla något extra så var det för mig efter denna intensiva förmiddag.
Så jag bjöd mig själv på en semla.
Tack till mig själv....


 Puss och Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Namn:
Email:
Blogg: