måndag 21 mars 2016

Hoppas turen och lyckan är med mig hela dagen.

Hej Hopp.

Har ni haft en bra måndag så här långt?  Jag har fixat och trixat med en hel del inför Londonresan på torsdag. Tömt kameran på alla de bilder som legat i den och fixat in dem på min externa hårddisk. Det tog tid kan jag lova, nästa gång får kameran allt tömmas mycket snabbare.

”Rocka sockorna” för att hylla våra olikheter.

”Rocka sockorna-dagen”, som internationella Downs Syndrom-dagen kommit att kallas, är här idag 21 mars. Dagen då vi ska uppmärksamma downs syndrom och olikheter lite extra genom att välja udda sockor. Jag gillar verkligen att så många nappat och gått med udda sockor idag. Hur många busiga fötter som helst har jag sett idag. Mee Like!!!



Snart så....

Jag har nog inte fattat att det är på torsdag vi åker till London. Det har varit så himla mycket annat som tagit upp min tid och mina tankar så London har liksom legat där borta. Men nu har där borta kommit till snart ....

Wille, Tilda och jag har försökt att göra en liten planering om vad vi vill se och göra. Eller en prio lista kanske det mera är. Vi kommer att bo precis vid Hyde Park och ha gångavstånd till det mesta.
Det ska bli så roligt att få åka bort ett par dagar.

Lånad bild men så vacker.


Sommarplanerat lite med Robert.

Alltså jag måste ha sovit i tusen år känns det som. De flesta år brukar jag vara klar och planerat vår semester långt innan snön försvunnit men inte i år inte. Det måste ha med utmattningen att göra. Idag började Robert och jag kika lite på hur han ska jobba i sommar och när Wille eventuellt ska jobba samt Marcel´s hockeycamp. Vart vill vi åka? När kan vi åka? Vi var ganska klara med att vi inte skulle åka till Turkiet eller Grekland när det är så oroligt i de områdena.

I år blir det midsommar på Gran Canaria och i Bahia Feliz. Jag har aldrig varit på någon av de öarna i det området så det blir spännande. Det känns så underbart att vi bestämt oss och jag hoppas att vi kommer må gott på Blue Village Family Life Tres Vidas.


Bild lånad av Fritidsresor.

Bild lånad av Fritidsresor.

Bild lånad av Fritidsresor.

Skattebeskedet.

Hör ni, för någon dag sedan var jag inne på Skatteverket för att kolla upp när man får besked om man får tillbaka på skatten. Där läste jag att det kommer att släppas från och med i natt. Alltså den 22 mars klockan 00. Men tydligen inte för min papperskopia låg i lådan idag. "Prisa Gud när skatteåterbäringen kommer" Tackar och bockar...

Jag får nog lämna in någon tipsrad idag känns det som.

 Hoppas turen och lyckan är med mig hela dagen.

Puss.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Namn:
Email:
Blogg: