fredag 22 april 2016

"All förändring börjar med mig själv."

Hej på er.

Mitt nya råd att öva mig att leva efter från Stressmottagningen är att bli "JAG:igare". Lätt sagt men svårare gjort när jag hela livet satt andra människor i främre rum. Fick frågan igår om jag inte skulle lyda råden från flygplanspersonalen om det upp kom en nödsituation. Vem sätter jag på ansiktsmasken först? Mitt svar blev i sanningens namn mina nära och kära. Kan du Kamilla rädda alla dina nära och kära om du börjar med dem? Svaret blev nej för förr eller senare tar även mitt syre slut och någon med mig själv blir kvar. För att rädda andra måste vi börja med oss själva. Ingen som inte tankar sig själv först kan hjälpa andra. Det är ju så sant så jag nästan får ont i magen. Ingen förutom jag själv kan förändra mig själv. Det spelar ingen roll hur många verktyg och piller vi människor får om vi inte använder verktygen till att göra en förändring.

"All förändring börjar med mig själv."

Så idag har jag verkligen börjat min jagiga resa vilket känns lite knasigt. Det känns...lite divigt och märkvärdigt som om jag tror att jag är lite bättre. Men vet ni vad jag lärt mig eller fått höra? Att jag ska sitta främst i min buss, köra den själv och säga att jag är bäst för mig.

Dagens jag.

Med skoskav som inte alls ser bra ut fick det bli de största skorna jag har när jag och Wille åkte iväg på fixaturen idag. Nej mina vänner jag åkte inte iväg i dessa klackskorna idag med de är trots allt de smartaste skorna jag har förutom mina träskor just nu när jag ska försöka läka skoskav så fort som möjligt.



Såg verkligen ut som en kontorsråtta idag.     

Från kontorsråtta till bondmora.

Väl hemma igen gick jag ut i min älskade trädgård och fixade. Behövde flyta på några väster som brett ut sig i massor och sätta ner de växter som jag shoppat i veckan. Jag har sagt det så många gånger och säger det igen - jag älskar att hålla på i trädgården. Där och då finns inga måste bara jag och min trädgård. Tur att Robert inte är någon trädgårdsfantast för då hade det kanske blivit knivigare och vi fått dela av trädgården i varsin halva.


Nu måste vi fixa lite mat för Tilda och jag ska iväg till Ishuset ikväll och Isshowen.

Vi hörs.

All kärlek till er alla.

Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Namn:
Email:
Blogg: