onsdag 6 april 2016

Vintage rekord.

Hej.

Återanvändning är ju bra både för plånboken och miljön. Visst återanvänds det lite saker även hos oss men att träna gympa i mammas gamla dräkt som är 31 år gammal måste väl vara rekord.

Som ny.

Egentligen är det helt galet. Dräkten ser lika bra ut idag som den gjorde på min tid för så där 31 år sedan. Att dräkten är så gammal konstaterade jag för jag var 14 när jag hade den på tävling och tog medalj. Å andra sidan kan man ju börja undra vad den är gjord av för konstigt material men det är vanligt gympadräkt material så inget knasigt vad jag vet. Hur som helst så är dräkten lika snygg då som nu.


Tokungarna.

Det var livat i bilen idag kan jag lova. Tjejerna tokskrattade hela vägen, Marcel retades med dem lite så där lagom. Så det var nog tur att de hade en stund i hallen innan tränarna och kompisarna kom så de kunde busa av sig. Helt tokiga. Till slut fick jag bli gympatränare då gick det få ordning på dem innan tränaren kom. Ni ser ju själva vilka rumpnissar fulla av bus vi lämnade av i Tullinge Wille och jag.


En tur i skogen.

Jag fick till en välbehövlig promis i skogen idag. Så skönt att rensa skallen. Läskiga damen hittade jag igen. Hon är allt otäck, håller ni inte med. Sista biten ner till spåret var en lerig och skitig väg, tur att jag hade gummistövlar.


 Tur vi har som har Vinterskogens naturreservat precis runt husknuten. Vi bor bara för bra vi, bra val av mig och Robert.


Dags att åka och hämta hockeykillarna.

Önskar er alla en toppen kväll.

Kram.

2 kommentarer:

  1. vad roligt att hon kan ha den dräkten du haft ser ju ut som något man kan köpa idag =D. Ohh tackar visst är den, samt ja skönt att det verkar som det börjat vända. Vad roligt att du kika intill mig =D

    SvaraRadera
  2. Återanvändning gillas big time. Den är ju jättefin. Hade inte gissat på att den var så gammal ;)
    Ha en fin torsdag.
    Kram Petra

    SvaraRadera

Namn:
Email:
Blogg: