söndag 1 maj 2016

Lite skit under naglarna.

Godkväll i stugorna.

Vilken jäkla tur jag haft i eftermiddag. Jag mår så himla bäst när jag får hålla på ute i trädgården. I trädgården med allt fixande och trixande finns inga måsten, ingen som bestämmer bara drömmar, ro och ett lugn som inte finns i mig annars.

Tror nog jag måste sysselsätta mig med liknade. Tänk om jag fick syssla med trädgårdsfix, hälsa eller livsstil hela dagarna. Mina tankar snurrar mer och mer åt det hållet. Det bor nog allt en liten bonde i mig vilket man kanske inte kan tro.

Lite skit under naglarna.

Pallkrage nummer ett är på plats, den fick stå uppe hos Anaheim och Popcorn. Hoppas pojkarna kan ge lite västkraft till våra potatisar som äntligen kommit i jorden. Det ska bli så spännande nästan så det är lite pirrigt. Snälla vi vill ha egna potatisar.




Glasspaus.

Eftersom vi köpt nya möbler till altanen flyttade vi upp våra gamla högre upp på baksidan. Marcel sågade ner flera träd och sly, Wille bar ris och sågade ner de stora i mindre bitar till vår eldningsplats och jag fixade med bordet och stolarna. Mycket trädgårdsfixande blev det idag. Glassen smakade så gott,  när jag var lite jordig och dan med skitiga händer, men vad gjorde väl det. Fullständig Lucka.


Många maskar.

Många maskar fick pratstunder med Tilda idag. Hon som varit skraj för maskar pratade och gosade med hur många maskar som helst idag när vi hittade dem lite överallt i jorden. Favomasken var Plutten för den var så stor och lång.


Så jäkla värd lite belöning.

Tänk att jag kan få så mycket glädje och energi av att rota runt i jorden. Så jäkla värd en liten belöning efter att jag slitit så att min jädra skoskav gått upp igen. Skål lilla JAG.


 Puss på er alla.

2 kommentarer:

  1. Så mysigt att påta i jorden, särskilt när ens barn är med och fixar.
    Ha en underbart start på veckan.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Äntligen, trädgårdstider, kan vara den bästa tiden på hela året. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Namn:
Email:
Blogg: