lördag 7 januari 2017

Kokoskaffe - kaffe med kokosolja.

Hej Vänner🌞.

Här sov vi länge idag igen, så himla skönt om ni frågar mig. Ensam frukost i fåtöljen med datorn i knäet och min nya favorit Kaffe med kallpressad kokos olja. Halkade in på kaffe med kokosolja i när jag lyssnade på Bingo och Katrin i deras Relationspodd och Katrin pratade om kaffe med kokosolja i. Jag är helt såld på denna podden men nu ska jag prata kaffe så Relationspodden lämnar jag nu.

Kokoskaffe - kaffe med kokosolja.

Jag gav inga nyårslöften i år utan lovade mig själv ett bra år där fokus skulle ligga på mig själv. Att må bra och leva livet fullt ut med allt vad det innebär "Jag kan - Jag vill - Jag vågar" skulle vara mitt motto.

" Jag ska aldrig ta skit igen, den som försöker kasta skit på mig ska istället få den tillbaka i hjärtat"


Kokoskaffe är alltså kaffe med kallpressad kokosolja i. Oljan sägs vara en av de nyttigaste oljorna. Fettkaffe eller bara nyttigt kaffe? Kokosolja sägs ha flera fördelar som jag nappade på och behöver i mitt liv 2017.

– Förbättrar immunförsvaret
– Höjer ämnesomsättningen
– Gör dig mätt  
– Mjukar upp torra och spruckna läppar "perfekt läppbalsam". 
Kan öka mental vakenhet




Så här gör jag:

1 kopp kaffe
1-2 msk kokosolja (kallpressad)

Stavmixa kokosoljan med en kopp kaffe. När oljan smälter och mixas med kaffet får kaffet en latte-liknande konstisens. Hoppar man stavmixern smälter oljan och lägger sig på toppen av kaffet lika gott om man gillar svart kaffe. Jag tillsätter som alltid kardemumma i mitt kaffe för det lilla extra.

Puss och Kram.

5 kommentarer:

  1. LCHFkaffekan man säga och det lät ju som en mysig start på dagen, ha en bra dag i hockeyhallen

    SvaraRadera
  2. Det lät inte gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Det lät inte gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Oj, det var en udda kombination. Vete fåglarna om jag törs prova ;)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Jag ska testa kokosolja på läpparna :)

    Svar: Tack! Jag hoppas han är det, han har läst det men inte gett mig någon kommentar om det än. kram

    SvaraRadera

Namn:
Email:
Blogg: