måndag 1 maj 2017

FOTOUTMANING MAJ - DAG 1.

Godmorgon.

Jag har hängt på Maxarnas fotoutmaning i maj. Fotoutmaningen går ut på att du varje dag publicerar en bild utifrån listan nedan. Du kan publicera inlägg på din blogg eller Instagram eller både och. Det bestämmer du själv. Du bestämmer även hur engagerad du vill vara. Vill du delta varje dag eller bara när det passar. Du har även fritt att publicera både nya och gamla bilder och det finns inget rätt eller fel i tolkningarna. Det är bara roligt att se olika tolkningar på samma ord.

Detta är en del av Maxarnas fotoutmaning #maxarnasfotoutmaning - Dag 1 "Jag".





Vem är jag egentligen? Frågan är väl om någon kan svara på vem eller vilka vi är. Vi är många som ibland säger att vi knappt känner igen oss själva. Det är sant så är det med mig också. Vi är så många olika jag i samma skal som hela tiden möts, älskar och krigar med varandra precis som på utsidan. Konstigt eller tur? Tur säger jag för på det sättet får jag möjlighet att testa på och leva på olika sätt. Livet blir en utmaning på gott och ont.

Tro, hopp och längtan är ord som jag pratade om redan när jag var 13. De var ord som stod för mig - de står fortfarande för mig och jag har burit dem med mig genom livet. 

Tror på att alla kan och har förutsättningar att lyckas och utvecklas. Vi är så mycket starkare än vad vi tror.
Hoppas alltid på att bakom nästa kurva finns min tid, min lycka, min önskan och vårt liv.
Längtan efter nya erfarenheter och nya mål. Upptäckarlusten har alltid varit en drivkraft.

Så vem är jag då?


 K - Känslig
A - Ansvarstagande
M - Modig
I - Ivrig
L - Lekfull
L - Livlig
A - Allvarsam




Utmaningarnas tolkningar är.

* 1 - Jag                                                         
* 2 - Ljus                                                            
* 3 - Blomma                                                     
* 4 - Ben                                                            
* 5 - Kärlek                                                           
* 6 - Dryck                                                           
* 7 - Hus                                                                                                              
* 8 - Rund                                                           
* 9 - Post                                                  
* 10 - Vardagslyx                                                  
* 11 - Kläder                                                       
* 12 - Värme                                                     
* 13 - Avslappning                                               
* 14 - Hand                                                           
* 15 - Gul                                                          
* 16 - Tid
 * 17 - Norge
* 18 - Ett par
* 19 - Tre
* 20 - Pyssel
* 21 - Högt
* 22 - Hår
* 23 - Mörk         
* 24 - Ett måste
* 25 - Hjärta
* 26 - Kylskåp
* 27 - Detalj
* 28 - Barn
* 29 - Glass
* 30 - Minne
* 31 - Val




1 kommentar:

Namn:
Email:
Blogg: